Ga naar inhoud

Spelstaat bijhouden

Doelstelling

Het doel was om een een functie te maken om de huidige staat van het spel bij te houden.

Toegepaste oplossing

Mijn toegepaste oplossing is een nieuwe file aanmaken, en die samen met room in een nieuwe file zetten. In de nieuwe file(GameInfo.cs) heb ik een class toegevoegd waar we in de toekomst dingen die we in het spel bij willen houden neer kunnen zetten.(C# Documentation, z.d.).

De nieuwe file, GameInfo.cs, tot nu toe.

namespace Services.Rooms;

public class GameInfo
{
    public GameInfo() : base()
    {
        // TODO: Start with your game logic here.
    }
}

Aanpassing in Rooms.cs in de Rooms folder.

public class Room
{
    ...
    public GameInfo? game;
    ...
}

Aanpassing in Rooms.cs in de Handlers/Hub folder.

    public Task StartRoom(StartRoomPacket start)
    {
        ...
        room.game = new GameInfo();
        ...
    }

Bronnen


Laatst geüpdatet: March 14, 2024
Gecreëerd: March 4, 2024